Gönderen: 7.Samuray | 04 Ocak 2012

“Leylek Tedirginliği”

Tedirginlikle ilgili bir sürü şey yazılabilir. En basit örneği okulda yaşanır. Hoca, parmak kaldırmayanları tahtaya kaldırır. Sen de cingözlük yapıp parmak kaldırırsın ki, “bi şansım olsun, parmak kaldırdığım için belki beni tahtaya kaldırıp soru sormaz” dersin. En azından piyangonun sana vurma ihtimalini düşürürsün. Oysa öğretmen o esnada fikrini değiştirmiş, bu sefer de parmak kaldıranlardan birini tahtaya çıkarır. Seçe seçe seni seçer. Hayal kırıklığı ve üzüntüye tedirginlik eklenir. Ne yapacağını şaşırırsın. En nihayetinde sözlü notuna sıfır yazılır, sırana geçip salak salak oturursun…

Şanssızlık öncesi tedirginliği sık sık yaşarım. Ardından da “Murphy Yasaları” devreye girer:

-Bir işin ters gitme olasılığı varsa, ters gider.

-Bir işin ters gitme olasılığı yoksa bile ters gider.

-İşler yolunda gittiği zaman mutlaka bir terslik vardır.

-Sigara dumanı her zaman sigara içmeyen kişiye doğru gelir.

-Barda sana yanaşan kız barın en çirkin kızıdır.

Bu blogun yolundan sapmasının en temel nedeni sanırım bu seçenekler içerisinde gizli.
[Son iki seçeneği sırf  ibnelik olsun diye ekledim]

Yazabilir miyim? Nasıl yazacağım, blog işini kıvırabilir miyim?  diye tedirgindim. Sonuçta bu işin imlâsı bile alay konusu olabilirdi. Derken yazdım bir şeyler. Ciddi ciddi oturdum maçları takip etmeye, ardından da burada kendimce analizler yazmaya başladım. Her şey iyi giderken sevgilimden ayrıldım. Hayatım sikildi. uydurma şike davası da aynı dönemlerde patlak verdi. Bu hayatta bir Alev’i bir de Fener’i sevdim. Fenerbahçe mi Alev mi? Sorusuna aslında cevabım  Alev’di. Fener’i yine gizli gizli sevebilirdim. Alev’i ise her an… Yahu konu neden Alev’e geldi yine? Her neyse işte, demem o ki kendime ne zaman bir meşgale bulsam elimde patlıyor. Birini sevdim o da beni sikti… Bu blog işi de biraz öyle oldu. Blogtaki ilk amacım Fenerbahçe hakkında yazmaktı. Zaten futbol manyağı olan milyonlarca küffar erkekten biriydim.[Nette fareyi sallasan sik kılı kadar bloga çarparsın.Saç teli mi olacaktı ? Neyse …]  Ayrıca blog yazma ihtiyacı neden hasıl oldu  [?] mevzusunu “Türk sanatkârının eserini açıklarken başvurduğu klişe”  gibi açıklamak istemiyorum:
 “Bu alanda bir boşluk olduğunu hissettim ve bu işi yapmaya, insanlara faydalı olmaya karar verdim.
-Bi siktir git amk futbol üzerine geyiği 75 milyonun tamamı yaparken sen hangi boşluğu dolduracaksın, salak!

Sonuçta Fenerbahçe’yi seviyordum [hâlâ,hep seviyorum ulan] ve yazmak, kendimle futbol konuşmak istiyordum. Sonra yazmaya da başladım. Her şey buraya kadar gayet güzel gitti, küfür etmeden, efendice yazdım. Ta ki şu şike muhabbeti ortaya çıkana kadar.

İddianamenin tamamını okumuş biri olarak o iddianameden bi sikim çıkmaz, biliyorum. [Sonra yazmıştı da inanmamıştım dersiniz bak] Evet iddianameyi okudum bi sikim çıkmaz ama her gün herhangi bir yerde herhangi bir şekilde “şike” muhabbetleri o kadar uzamaya başladı ki futboldan sıkıldım. Anamızın ligini takip etmeyi bıraktım. Lig Tv’ye gidecek paralarla kendime iç çamaşırı falan aldım.[Korkmayın mavi silip don almadım ,sadece “baksır” aldım]

Fenerbahçe’yi elbette hep seveceğim… Avrupa futbolunu da takip edeceğim ama artık Türkiye ligi benim için iflas ettiğinden elimi eteğimi kendi hâlinde bir futbolsever olarak  “Spor Toto Süper Ligi” saçmalığından çekmeye karar verdim. Bir de Alev’den sonra her şey değişti. Alev gidince hiçbir şey kalmadı. Alev niye gitti ki? Konu Alev değil ki! Fenerbahçe, futbol, fiesta… Sen dişinden tırnağından biriktiriyorsun. Forma alıyorsun, kıytırık bardaklardan, çoraplardan alıyorsun. Verdiğin paralar da adi bi oyuncunun sikinin masrafı oluyor. Doğru mudur [?] …Doğrudur. Bıktım futbola para kaptırmaktan. Otuzumdan sonra sigaraya başladım. Siktir et diyorum. Bunları yazarken bir taraftan bu Alev bir taraftan hakkında yazacağım filmler, şike davası, sessizlik, sigara… Futbolcular büyük paralar kazanıyor. Oysa futbol fakir işiydi. Bu yüzden çok seviyordum. Allah sizi inandırsın, ceza sahası içerisinde Messi kadar etkiliyim. Bak bunu okurken “ibne kendini nasıl da övüyor” gibi fikirler geçiyor aklından.  Lan oğlum valla şaka yapmıyorum. Etkiliyim amk. Hem de çok etkiliyim. İşte Fener benim sigortamı, yolumu, yemeğimi, şu an kazandığım Bin Türk Liramı [rakamla 1000] verirse seve seve hem de sahada canımı dişime takarak ve yılda en az on[rakamla 10] gol sözü vererek oynarım. [Ceza sahası içerisinde ve çevresinde Messi kadar etkili olduğumu daha önce belirtmiştim,evet.]

Laf çok uzuyor be… Şimdi bu ibneler milyon dolarlar kazanıyor [Ömrümce göremeyeceğim para] sonra ben de kalkıp takip ediyorum ya, sonra şike muhabbeti başlıyor ya, Fener’in şu iddianameyle şike yaptığına inanmıyorum ama “Doğru ” ve “Yanlış” birbirinin götüne girdi ya, futbol benim gözümde bu kadar zevkli ve fıkara işiydi ya, yani Fenerbahçe benim için bu kadar değerliyken bu yaşananlardan sonra ne yapabilirdim? Alev de artık yok zaten…

Aha benim blogu açma nedeni, midem “şike muhabbetlerinden”  bulana bulana bitti. Yani aylardır tedirginlik yaşıyordum, bulantının sonunda bu kadar yazıyı çöpe atacağım diye. Şans yok ki… Velhasıl futbol hakkında yazma hevesi kursağımda kaldı. Ben de herkesin yaptığını yapıp her boktan yazmaya karar verdim. Bundan sonra yemek tarifinden kıyafete kadar ne varsa yazacağım dedim. Hani bi laf var, “Bütün kuşları siktin bi leylek kaldı”…Doğrudur. Lakin bu durumda yazacaklarım ne kadar kötü olursa olsun ne kadar boktan olursa olsun yazacağım. Bundan sonrasını ben değil “Leylekler” düşünsün. “Bizi sikmeye geliyor beyler” diye tedirgin olsunlar dedim. Bana ne lan, hep ben mi leylek olacağım? Böyle böyle gaza gelmiştim. Alev de bi yandan. Ah Alev ah, ikimiz için aldığım yüzükleri iş arkadaşıma doğum günü hediyesi diye verdim. “Bana kısmet değil, al erkek için olanı sevgiline verirsin. Diğerini de sen tak, Alev artık yok dedim.”  Yok yok, sinemasal yazılar yazacağım. Bazen de başka konular ama ne kadar iyi yazabileceğim? bilmediğim için şu an bu tedirginliğe tutulmuş durumdayım. Umarım daha önce yazdıklarımı geliştirebilirim. Alev de yok çünkü. Sigaraya başladım. Otuz yaşından sonra sigaraya başladım. Para da yetmiyor. Mını ırzını siktiğimin şike davası!

Böyleyken böyle.
Hörmetler.

Bir Cevap Yazın

Kategoriler

