Gönderen: 7.Samuray | 23 Mayıs 2012

“Turuncu Tramvaydan Büyük Ada’ya”

Bu kartpostalı bana Hollanda’dan Jolanda göndermiş. [Hollanda’dan Jolanda…Türkçe’ye uyarlayınca böyle kafiyeli bir durum ortaya çıkıyor.]

Tramvay bana  istanbul’u anımsattı. Birden balık ekmek kokusu aldım. Gideceği yeri tarif etmeniz için soru soran turistler,akşam üstü eve dönen orta ve alt sınıftan insanlar… Turuncu ülkeden gelen bu kartın ve karttaki tramvayın benim ülkemle bir ilgisi olmasa da şehirlerarası özlem duymamı sağladığı bir gerçek. Bir kart nelere kadirmiş değil mi ? Tanımadığınız insanlar,bilmeden sadece bir kartpostal ile size “özlemeyi” anımsatıyor.

***

  • Kartın arkasına ve pullara da göz gezdirmek isteyenler için:

  • Arkasında yazılanlara bakılırsa verdiğim adres baya uzunmuş. Bu konuda biraz sitem etmiş. Tanımadığım bir insan bundan 18 gün önce bana kart atıyor. Kartta yazılan bir kaç güzel söz değerinden hiçbir şey kaybetmeyip içerisindeki tebessümü bana kadar taşıyor. Bilmiyorum şu an bu yazdıklarım senin için bir şey ifade etmiyor olabilir. Ama postcrossing olayı cidden sırf bu muhabbet için bile güzel.

***

   Bu kartpostal ise isviçre’den. Gönderen’in adı Alina. kartın boyutu baya büyüktü. Biraz küçülttüm. Bu muhteşem manzara  Adalar’ı anımsattı. Özellikle de Büyük Ada’yı. Artık tatil için kolları sıvamanın vakti mi geldi,bilemiyorum ama bu ara elime geçen bütün kartlardan uzaklara özlem duymaya başladım.

  •    Kartın arkasında kendisinden,okuduğu bölümden, biraz bahsetmiş.Final sınavları varken yollamış. Sağ olsun…

Not: Büyük hâlleri için kartlara tıklayın. Bir de Uzaklara Özlem Duyanlar için

Bir Cevap Yazın

Kategoriler

