Gönderen: 7.Samuray | 03 Haziran 2012

“…Ama Sonra Oyun Başladı”

Finlandiya’dan geldi bu kart.Gönderen Konkajo…Açıkçası futbolu çok seven biri olarak karta bayıldım. Formaları baya güzel. Milli takımları da olabilir kulüp takımı da.

Kartın altında yazılanın ilk cümlesi ne anlama geliyor bilmiyorum. İkinci cümle için google çeviriden yararlandım:

“Mutta sitten peli alkoi” 

“…ama sonra oyun başladı” anlamına geliyormuş.

Önceki cümleyi de bilsem güzel olurdu.Kartın arkasına cümlelerin ne anlama geldiğini İngilizce yazmış.Ama ben ondan da bi şey anlamadım. Yazısı benimki gibi rezaletmiş.

Önyüzde yazan cümleleri açıklamış,zaten ilkini yine anlamadım.Ortaya attığı iddiaya göre ülkesi futbol konusunda zayıfmış. Oysa bu kartı almadan önceki gün Finlandiya bizi 3-2 yendi.Bu kadar mı denk düşer..

***

Kart Belarus’tan.Gönderen Marina…Tacını masaya bıraksa da adamın duruşunda kral havası var.[Artık neci bilmiyorum]

Kartın arkasında sanırım kendisi ve bu kral hakkında bir şeylerden bahsetmiş.Çok bi şey anlamadım zaten.

***Sağ olsun her ne yazmışsa…

***

Amerika’dan geldi aşağıdaki manzara.Bonnie C.Shaw gönderdi,daha önce de bana kart yollamıştı.Jestine jestle karşılık verip ben de kendisine Türkiye’nin tarihi mekânlarıyla ilgili kart yolladım.

O da sırf bundan dolayı çok teşekkür edip yeni kartlar yolladı. Daha sonra bir de mektup yolladı. Artık eşiyle emekliliğin tadını çıkaran bu hanımefendi,  eşinden, yaşadıkları yerden, atlarından, nasıl bir hayat sürdüğünden, kiliselerinden hatta meyve bahçelerinden bahsetmiş. Aslında gençliğinde en yakın arkadaşıyla bütün Amerika’yı dolaşmış ama Türkiye’nin fotoğraflarını görünce emekliliğimizde çantamızı alıp yine geziye çıkabiliriz diyor.Gönderdiğim karttan baya etkilenmiş.

Kartta , ormanın ortasındaki kilise kendi kiliseleri değilmiş.Arkasında öyle bir şeyler yazıyor. Karttaki dağların adı  “Büyük Dumanlı Dağlar”mış[Great Smoky Mountains].

Çok güzel yer…

Arkasında yazılanları basitçe yazdığından anladım.[İngilizce’den pek anlamadığımı yazmıştım kendisine].Basitçe yazılınca İngilizce’ye meylediyorum. Belki bu kartlar sayesinde yakında filmleri altyazısız izlerim.Sağ olsun…

Not:

Büyük hâlleri için kartlara tıklayınız.

Responses

  1. “For a while it seemed like our chances were good (to win the game), but then the game started.” Hello! I’m Finnish, trying to learn Turkish. :)

    • Thank you for translate Somi :)
      Looking your mailbooks :))


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

