Gönderen: 7.Samuray | 10 Temmuz 2012

“Bu Kartpostalı Ben Yaptım”

    Keli Craig,  postcrossing sayesinde tanıştığım , Türkiye hakkında bilgi sahibi olmak isteyen Amerikalı… Blogtaki filmleri Kadıköy hakkında gönderdiğim kartpostalı çok sevmişti. Bu yüzden bana bir güzellik yapmış ve aldığım en güzel kartpostalı yolladı. Aslında gelen zarfın içerisinden o kadar çok kartpostal çıktı ki ne yapacağımı şaşırdım.  Olayı biraz öyküleştirerek anlatayım.

      Geçenlerde çok güzel bir zarf ulaştı elime. Zarfın içerisinde sayısını hatırlayamacağım kadar çok kartpostal vardı. Bana kartları Keli Craig yollamış. Ben de bloga eklemek için o kadar kart içerisinden  bu kartpostalı seçtim.[Ona isim olarak “Cambaz”ı seçtim] Diğerleri daha çok Amerika’yla özdeşleşmiş ressamların tabloları ve şehirleri hakkındaydı.  Ama ben  özellike bu “Cambaz”a bayıldım. Kart, el yapımı yani kartı kendisi yapmış. Peki bunu nereden anladım ?

Kartı çevirdiğimde “I made This postcard/ Bu kartpostalı ben yaptım” yazıyordu”. Arkasını ekleyip sözü tekrar “cambaz”a getireceğim:

Kartın üzerindeki cambaz [“Soytarı” da olabilir] elindeki üç tane elmayla şov yapıyormuş gibi duruyor. Oysa karta biraz dikkatli bakarsak barındırdığı detayları daha iyi analiz edebiliriz:

“Magic”, “Beauty” ve  “İmagine” sözcükleri Cambaz’ın elindeki üç elmayı temsil ediyor. Kartın Üzerinde yazan sözü çevirmeye çalıştım :

Hiçkimse geriye dönüp kaderine dair yeni bir başlangıç yapamaz. Ama herkes şu an yeni bir başlangıç yapıp kaderine dair yeni bir son tasarlayabilir. – Carl BARD

Karttan kendime dair sonuç çıkardım, “Büyü”, “Güzellik” ve “Hayalgücü”…  kaderimin son’unu tasarlayabilmem için işte benim bu aralar ihtiyaç duyduğum sözler… Yakınımızdaki insaların bize söyleyebilecekleri her şeyi sakladıkları bir zamanda tanımadığım insanlar ihtiyacım olan sözcükleri yolluyor. Üstelik bu kart bir hediye; çünkü gönderen kişi oturup çizmiş, boyamış, yapıştırmış… Yani uğraşmış. Daha ne denebilir. Sağ olsun…

Gelelim ikinci karta:

******

Yine Amerika’dan geldi. Gönderen Kevin… Eğer kartlara tıklarsanız büyük hâllerini göreceksiniz. Özellikle kartın arkasında www.30postcards.com diye bir link var. Kevin, anladığım kadarıyla kartpostal delisi biri. Bu link aynı zamanda kartpostal ile ilgili yaptığı bir projeye ait. Zamanınızı fazla almayacağından sitede biraz turlayın. Belki de adamın söyleyecekleri hayatınızı değiştirir. Ya da değiştirmez. Ama bir bakın…

Kartlar hakkında yazdıklarım bitti. Artık gidip özlediklerime dair bir şarkı dinleme vakti geldi… Ciwan Haco – Can

Kartların büyük hâlleri için kartlara tıklayın.
Hoşçakalın…

Responses

  1. Hem görseli hem de mesajı çok güzelmiş. KEndi yapmış demek, bravo vallaha.

    • Blogtaki kartpostalların okuyucusu pek yok. İlk defa biri burada bir yorum yapıyor :)
      Çok teşekkürler.

  2. vay vayy ne cevherler varmış sende:…gerçekten çok beğendim…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

