Gönderen: 7.Samuray | 11 Haziran 2015

“Kendini Karaladı Adam”

11393115_931315293599184_5910594587171414700_nBloguma klasik doğum günü yazısı yazmasaydım olmazdı. Üstelik doğum günüm seçim sonrasına denk geldi. Bu yüzden önce beni ciddi mânâda rahatsız eden seçim sonrasının atmosferi hakkında yazmak istiyorum.

Bazen seçim sonrasına bakıp ülkenin geleceğinden endişe ederdim. Seçimden önce herkes hoşgörü, kardeşlik, dostluk, dürüstlük gibi yani her tarafından erdem fışkıran sözler paylaşıp öyle de davranıyordu. Taa ki seçim bitene kadar. Ama seçimden sonra ilk defa hiç beklemediğim insanlardan, en hoşgörülü geçinen insanların, kendi fikirlerine inanmayanları bir anda “ötekileştirdiğini” gördüm. Kendim bu yazdıklarımdan münezzeh değilim. Belki yanlışlar yapmışlığım, haksızlık etmişliğim vardır. Ama seçim sonrası gerçekten kâbus gibiydi. Bir anda bu insanlardan, ülkeden kaçacak, göçecek neresi var acaba? diye düşündüm. Bu öfkeye karşı kör durmak, sağır duymak makbul değil ki. Aklıma hiçbir yer gelmiyordu. Nereye gidersen git aklını da kalbini de yanında götürürsün derler. Acılarını da, hayatındaki iyi ve kötü insanları da ve daha bir sürü şeyi… Falan filan derken arkadaşlar, doğum günü münasebetiyle küçük de olsa çok güzel, keyifli bir gün geçirmemi sağladı. Bugün çekilen fotoğraflarıma bakıyorum, eminim aynı karede yer aldığım her arkadaşım bir diğeriyle aynı partiye oy vermemiştir. İşte bu yüzden kaçmak çözüm değil. Biraz daha sabır biraz daha kalp, biraz daha ama her şeyin iyisinden biraz daha… Bakın etrafınıza, ama dikkatli bir şekilde bakın, hiçbir siyasi görüş, fikir çatışması, farklılık etrafınızı saran, sizi seven, size önem veren insanlardan daha değerli değildir. İyi ki hepsi var, neye inanırlarsa inansınlar, nasıl görmek isterlerse dünyayı görsünler, iyi ki benim gözlerimden değil kendi pencelererinden görüyorlar. Vaktiyle kendini karalayan adam artık kendini yazabiliyorsa bu onların sayesindedir. Siz siz olun başkalarının oturacağı bir koltuk için tanımadığınız insanları, kültürleri, hayatları, acıları ne olursa olsun karalamayın. Belki de aynı fotoğraf karesinde yer aldığınız, çok sevdiğiniz bir arkadaşınızın aidiyetini incitirsiniz. Siz siz olun kendinizi karalamayın. Sonra yalnızlık öyle bir çöker ki “Kendini karaladı adam” olursunuz. Yapayalnız kalırsınız.

11407048_931809796883067_2569226230913584768_n

Elbette doğum günümde sadece siyasi/sosyolojik çıkarımlarda bulunduğum hissiyatım yoktu. Aldığım küçük bir not defteri, gizli bir elin kalbimi sıkmasına, çok önceden farkına vardığım ama artık emin olduğum hislere hâlâ aynı canlılıkta sahip olduğumu gösterdi. Pervane olmanın, ışığa değmenin, değişmenin, yeni bir başlangıç yapmanın, biraz abartmışsam affola ama artık mutlu olduğumu hissettmenin zamanı gelmiş demek ki. Önceden intiharın bile iyi bir düşünce olduğu, her tarafı molozlarla kaplanmış hayatıma biri değdi, biri dokundu, biri düzeltti. Son, diye bir şey yokmuş hayatta. Adım attığınız, kendinize ve karşınızdakine şans verdiğiniz sürece başka bir başlangıç, yeni bir hikâye, belirsiz ama keyifli bir kader her zaman mümkün. Artık bunu düşünmek için beni taşıyan, sonsuz hislerime dokunan buluta güveniyorum. Rastlantı, tesadüf, kader… Hangi kelime daha uygun bilemiyorum. Eğer aynı (ı)şık latife’m, hayalimdeki ada, not defterinde bana mutluluk aşılamasa yukarıda bahsettiğim kaçmak, başka bir ülkeye kalbini ve aklını taşımak fikri cazip gelebilirdi. Şimdilerde gökyüzünde kalmak için bir bulut seçtim. Beni taşıyacağı yere kadar onunla uçmak güzel. Doğum günü’m… Sonra rüzgar geldi. Benim yerime sabahın, öğlenin, akşamın ve gecenin yani dört farklı pastanın mumlarını üfledi. Rüzgar üfledi ben diledim. Sonra  “Kendini, kendi adasını yazdı adam”. Sonra çok güzel bir ses duydu ve uyudu. “ diye yazıyı bitirmek güzel olurdu. İkinci paragraf hep bir hayalden ibaret. Ne yazık ki köpekler gibi havlayan acılarım susmuyor. Doğum günümde dilediklerim kaybettiklerimdi, asla bulamayacağım. 10.06.2015

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: