Gönderen: 7.Samuray | 21 Ocak 2017

Captain Fantastic [2016]

 

kaptan-fantastik-2016

Yönetmen&Senarist:
-Matt Ross
Oyuncular:
-Viggo Mortensen
-George MacKay
-Samantha Isler
-Annalise Basso
-Nicholas Hamilton
-Shree Crooks
-Charlie Shotwell
Ülke/Yapım Tarihi:
-ABD/2016
Tür:
-Komedi/Dram

Etrafımda benim gibi mutsuz bir çok insan var. Bazılarını yakından tanıyorum, bazılarını az. Bazılarını hiç tanımıyorum. En çok tanıdığım kişi elbette kendimden başkası değil. Hayatta orijinal olabilen çok az şey vardır, ben orijinal olabilenlerden değilim. Yaşadığım dünyada, ülkede, bana ve benim gibilere dayatılan düzen yüzünden eğer ben bu kadar mutsuz hissediyorsam , demek ki orijinal hiçbir yanım yok. Demek ki benim gibi hisseden milyonlar var. Dünyayı düşününce durum daha da vahim. Daha kötü şartlara mahkum edilen mutsuz milyarlarca insan var demek ki. Herkesin mutsuz olma nedeni farklı elbette. Ama benim gibi doğduğu coğrafyanın üzerindeki laneti bilen, haberleri dinlemeye artık tahammülü kalmayan, daha çocukken aldığı yetersiz eğitim yüzünden çaresiz bırakılan, toplumsal baskıyı iliklerine kadar hisseden, etrafındaki her şeyin onu dört duvar arasında mutsuz ve yalnız bıraktığını bilen biri bütün ütopyalara hayran hayran bakar.
Filmle ilgisi ne bunların? 
Söyleyeyim hemen: Çok mutlu yaşıyorsanız zaten bu filmle bir işiniz olamaz. Belki de filmde anlatılanlar siz mutlu insanlar için aptallıktan başka bir şey değildir. Ama hayali bile güzel olan bir ütopya bu. Benim gibi an be an boğulan ama filmi izleyen  insanları bir kaç saatliğine de olsa mutlu eden bir hikaye bu. İnto the Wild filminde her şey tamam ama hayatta kalamama sorunu vardı. Sanki bu film onun devamı gibi. Bu defa mutlu son var. İyi ki de var. Filmin ağzından konuşmak gerekirse, çünkü;

Eğer hiç umut olmadığını varsayarsan, hiç umudun olmayacağını garanti edersin. Eğer özgürlük için bir içgüdün olduğunu farz edersen, bir şeyleri değiştirme şansın olur. Daha sonra dünyayı daha iyi bir hâle getirmek için katkıda bulunma olasılığın var “

Filmin içeriğinden biraz bahsedeyim, eşiyle birlikte altı çocuğunu sistemin dışına çıkararak kendi kendine yetebilenlerin hikâyesi bu. Ya da çocukları mevcut dünyaya nasıl hazırlamak lazım? sorusuna alternatif olabilecek “mutlu son”lu bir cevap bu. Ya da aptalca bir hikâye. Nasıl izlemek ya da nasıl bir sonuç çıkarmak isterseniz, işte öyle bir film. Hippiler hakkında okuduğum bazı haberler vardı. Bir çiftlik kurup, orada çoluk çocuk yaşayan… Bundan 30 veya 40 yıl öncesinde, o çiftliklerde doğan, büyüyen ve daha sonra var olan düzene karışan insanların mutlu bir hayat sürdüklerine dairdi bu haberler. Enteresan gelmişti. Çünkü bize dayatılanın dışında bir hayattan söz ediyordu bu haberler. Kaptan Fantastik de işte öyle bir hikâye. Bir alternatif.

Sonuçta bu yazı film eleştirisi gibi bir şey. Yani bir tavsiye değil mi? O hâlde mutlu insanlara tavsiye edebileceğim bir film değil açıkçası. Ama mutsuzsanız izleyebilirsiniz, böylece arada sırada u-mutluluğu hatırlamış olursunuz.
Kim bilir, belki çocuklarınızla böyle mutlu bir hayatınız olursa siz de Anadolu olsun, bizden olsun kabilinden “Sakallı Celal”in doğum gününü kutlarsınız.

Responses

  1. […] göre Lion 2016’nın en iyi üç filminden biridir. Diğeri ikisi: Captain Fantastic ve Eddie the Eagle Mümkünse bulun ve izleyin. Sonra bana teşekkür […]


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

